Lite info före och efter köpet

Det är enkelt att handla hos oss. Du behöver bara vara över 18 år och ha en svensk bostadsadress.

Alla priser i butiken är inklusive moms och gäller per styck.

När du har hittat de varor du vill köpa väljer du antal och klickar på KÖP/LÄGG I VAGNEN. Här kan du se pris, tillgänglighet och göra eventuella ändringar. Glöm inte att klicka på "Räkna om" knappen om du ändrar antal på en produkt i kundvagnen. När du är nöjd med din beställning fortsätter du till kassan där du kan betala med kort, direktbetalning via bank eller på faktura.

När din beställning nått oss skickar vi en orderbekräftelse via email.

Betalning

Det går bra att betala med bank/kreditkort, direktbetalning via bank (Sparbanken & Swedbank) eller på faktura (Pay-Ex). Det är snabbt, enkelt och säkert. Kortbetalning och direktbetalning är avgiftsfritt och din beställning behandlas direkt. För din säkerhet använder RELFIE säkerhetssystemet 3d Secure, en säkerhetsteknik som VISA och MasterCard har enats om för verifiering av kortinnehavaren vid e-handelsköp. Inga kortnummer lagras av RELFIE.

3d Secure kallas även Verified by Visa och MasterCard SecureCode. Funktionen innebär att du som konsument utöver att ange dina kortuppgifter även anger ett lösenord för att bekräfta ditt köp.

Vid köp reserveras beloppet och dras först vid leveransen.

Väljer du faktura så tillkommer en fakturaavgift på 29 kr. Fakturan kommer i samband med leveransen och du har 14 dagar till förfallodag.

Villkor Faktura

Information om behandling av personuppgifter och kreditprövning
Insamling av personuppgifter och kreditprövning är en förutsättning för vi ska kunna behandla önskemål om betalning på kredit.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Tas en kreditupplysning kommer en kopia att skickas per post.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi kommer att lämna de personuppgifter som inhämtas i samband med köp till PayEx Credit AB och PayEx Sverige AB, 621 88 Visby, som behandlar personuppgifter i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll, för fakturering och annan hantering som är knuten till fordran. Uppgifterna kan lämnas ut till underleverantörer och till myndigheter och annan som har rätt till uppgifterna enligt lag. Uppgifterna kan också användas för marknadsföringsändamål, om du inte skriftligen anmäler till PayEx att du inte samtycker till detta.

Leveransvillkor

Leverans sker till närmsta utlämningsställe för DHL Service Point från din folkbokföringsadress.

Betalningsvillkor

Väljer du att betala med PayEx Faktura så tillkommer en faktureringsavgift på för närvarande 29 kronor. Fakturan skickas till din folkbokföringsadress och skall vara betald senast 14 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande reporänta + 19,00 %, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna.

Information om överlåtelse

Fordran kommer att överlåtas till PayEx Credit AB, 556735-5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx Credit AB på det konto som PayEx Credit AB anvisar.

Frakt

Vi vill erbjuda våra kunder varor av hög kvalité. För oss betyder hög kvalité miljövänliga produkter, eko, som tillverkas under schyssta former, reko. Därför är vi angelägna om att vara öppna och informera så mycket vi kan kring våra produkter. Vi värnar om naturen, djuren och att barn inte utsätts för gifter.

Trots höga krav och ideal så finns svårigheter. Transporter är en sådan sak, med utsläpp och ibland dåliga arbetsvillkor, som ju medierna rapporterat om. Många tror att transporten är gratis, eftersom fraktfritt länge har marknadsförts på bred front. Vi menar att ingenting är gratis. Bara vår vilja och idealism kan vi få utan kostnad. Att ”gömma undan” en kostnad som transportkostnaden tror vi också går emot en positiv miljöutveckling. Det är vår övertygelse att fraktfritt bidrar till att öka antalet transporter. Att ta ansvar för frakten och vad den faktiskt kostar, i pengar och miljöpåverkan, är något vi alla måste göra. Vi vill arbeta för en medveten konsumtion och då måste vi bli medvetna konsumenter.

Så när du beställer hos oss, tillkommer en fraktavgift på 59 kr. Om vi måste dela upp din beställning i flera leveranser står vi för kostnaden för de efterföljande leveranserna.

Leverans

Du får normalt dina varor inom 2-7 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Eftersom miljön är viktig för oss alla så försöker vi samordna frakterna, på så sätt bidrar vi till mindre utsläpp. Det innebär att ibland får du dina varor väldigt snabbt och ibland kan det ta ett par dagar extra.

Vi levererar inom Sverige.

Har du några specifika önskemål så kan du i kundvagnen skicka ett meddelande till oss, så skall vi försöka tillmötesgå dina önskemål. Du kan givetvis också kontakta oss via mail info@relfie.se eller ringa oss på 031-38 75 000. Vi hjälper dig gärna!

Hämta ditt paket

När du handlar från oss får du ditt paket levererat till närmsta utlämningsställe för DHL Service Point utifrån din hemadress. Det finns en mängd utlämningsställen över hela Sverige och flesta har öppet både kvällar och helger.

Avisering

Du får ett sms som visar när du kan hämta paketet.

Paket som inte hämtas ut

Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut ännu, får du alltid en påminnelse. Hämtar du inte ut ditt paket alls, så skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 250 kr för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Outlösta varor omfattas normalt inte av ångerrätten.

Reklamation

Granska varorna vid mottagandet. Om en vara har skadats under transporten, skall det noteras på fraktsedeln. I annat fall gäller inte en skadereklamation hos speditören. Kontakta därefter oss direkt och informera oss om skadan.

För att reklamera en felaktig vara ber vi er kontakta oss omgående och meddela orsak till reklamationen.

Det går bra att maila till info@relfie.se med uppgifter om skadan, ditt kundnummer och ordernummer. Om du har handlat utan att registrera dig behöver vi också få personuppgifter och leveransadress. Märk mailet med "Reklamation".

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar, utan att ange något skäl. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog varan/varorna. För att hinna nyttja ångerrätten i tid behöver du informera oss om ditt beslut att ångra din beställning innan ångerperioden är till ända. Meddela oss på info@relfie.se. Märk mailet med "Ångra köp". Du får ett svar på ditt mail innehållande uppgifter hur du skall gå tillväga för att returnera det du ångrar. Dagligvaror ingår dock inte i ångerrätten.

Nyttjande av ångerrätten

Vi betalar tillbaka det du har betalat för varan/varorna du ångrar att du köpte, men inte fraktkostnaden. Vi betalar snarast möjligt, senast inom 14 dagar under förutsättning att vi har mottagit varorna. Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig.

Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om din önskan att ångra din beställning. Du får bekosta returen av varorna.

Varan får inte vara öppnad, använd eller förstörd. Ångerrätten gäller endast privatpersoner.

Information om dig och cookies

Uppgifter som lämnas till oss används för orderhantering, betalning, information, marknadsföring och annat som syftar till att vårt samarbete ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till tredje part.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det. Därför vill vi berätta att Relfie använder cookies. En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. För att det ska gå att logga in och handla på www.relfie.se krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.

Kontakta oss

Har du några frågor? Då går det bra att maila info@relfie.se Vi svarar på ditt mail så fort vi kan. Frågor gällande genomförda köp eller beställningar besvaras snarast, dock senast inom 48 timmar.

Det går också bra att ringa växeln 031-38 75 000 och prata med Eva eller Pernilla. Vi nås lättast kl. 9 - 16.

Postadress:  Relfie AB, Torsby 290, 442 73  Kärna      Org.nr: 556947-6616

Minsta ordervärde

Bästa kund. Vi har nu infört ett lägsta ordervärde som vi kan hantera. Du behöver handla för minst 200 kr för att vi ska kunna hantera din order. Men hos flera av våra återförsäljare på nätet kan du handa, till och med fraktfritt. Du kan också be din lokala handlare ta hem SODASAN. Meddela oss gärna (info@relfie.se) vilken butik du pratat med så ska vi göra vad vi kan för att få SODASAN nära dig.

Eva & Pernilla

Betalsätt

    

Frakt 59 kr

DHL

OBS!

TA ALLTID MED DIG LEGITIMATION NÄR DU HÄMTAR DITT PAKET!

Leveransadress

Hej käre kund! Kanske vill du få ditt paket skickat till en DHL Service Point som inte ligger närmast din bostad men nära din arbetsplats till exempel. Du kan lätt hitta ett utdelningsställe som passar dig bäst genom att klicka på länken längst ner. Skriv i rutan "Extra meddelande till butiken" vart vi ska skicka dina beställda varor.

Klicka på länken för att få upp alla DHL Service Point: 

http://locator.dpst.dhl.com/Partners/ DHL2/SearchForm_sv-SE.aspx?Country=SE

Våra förpackningar återvinns

Förpacknings & Tidningsinsamlingen

Ge bort ett presentkort

Presentkort

Tvättmedlet för dig som tränar

Nyhet för alla sportaktiva